11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Birinci Dünya Savaşı’nı bitiren barış antlaşmalarını analiz edebilmeyi sağlar.
  • Milletler Cemiyeti’nin iki dünya savaşı arası dönemdeki başarısızlığının sebeplerini ve İkinci Dünya Savaşı’nın nedenlerini anlayabilmeyi sağlar.
  • Totaliter rejimlerin dünyadaki siyasi ve askeri yükselişine ana hatlarıyla vakıf olmayı sağlar.
  • Batı demokrasilerinin görece düşüşünü ve “bastırma politikası”nın başarısızlığını analiz edebilmeyi sağlar.
  • İkinci Dünya Savaşı’nın başlangıcına ve farklı aşamalarına vakıf kılar.
  • İkinci Dünya Savaşı sonrası dönemde Soğuk Savaş’ın kökeninin ve aşamalarının anlaşılmasını sağlar.
  • İki süper gücün güçlerini ve küresel konumlarını karşılaştırabilecek bilgi donanımını sağlar.
  • Doğu Avrupa’daki komünist rejimlerin çöküşüne ve SSCB’nin dağılmasına neden olan tarihi gelişmeleri ana hatlarıyla anlayabilmeyi sağlar.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ve ders araçlarının tanıtımı
2 Paris Barış Konferansı ve İkinci Dünya Savaşı’nı Bitiren Barış Antlaşmaları Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 275281.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 1317.
3 Paris Sözleşmesi’nin Eksiklikleri ve Almanya’nın 1920’lerdeki Durumu Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 281291.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 1737.
4 1929 Büyük Buhranı ve Totaliter Rejimlerin ve Revizyonizmin Yükselişi Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 291320.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 3845.
5 Milletler Cemiyeti’nin Ortak Güvenlik İlkesinin Başarısızlığı, Bastırma Politikası ve RomaBerlin Ekseni Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 291343.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 4550.
6 İspanya İç Savaşı, ÇinJapon Savaşı, Münih Antlaşması ve Bastırma Politikasının Çöküşü Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 291343.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 5065.
7 Ara Sınav
8 İkinci Dünya Savaşı’nın Başlangıcı, Mihver Devletleri’nin Hızlı Zaferleri 19391942 Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 333343.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 101149.
9 Mihver Devletleri’nin Yorgunluğu, ABD Faktörü ve Müttefiklerin ezici gücü Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 347357.Oral Sander, Siyasi Tarih 19181994, pp. 149169.
10 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Antlaşmalar, İkikutuplu Dünyanın Ortaya Çıkışı, Avrupa’da Demir Perde Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 357373.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 170201.
11 Soğuk Savaşın Başlangıcı, Kore Savaşı, Berlin Krizi Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 373395.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 202253.
12 Süper Güçler’in 1960’lardaki Rekabeti, Nükleer Savaş Tehdidi: Küba Füze Krizi; AET ve Bağlantısızlık Hareketi Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 395413.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 253295.
13 Süper Güçlerin Güç Dengesi ve Yumuşama Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 413437.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 297478.
14 Film Gösterimi The Hunt for the Red October
15 Yumuşama Döneminin Sonu, İkinci Soğuk Savaş ve Doğu Bloku ve SSCB’nin Çöküşü Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 437535.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 494520.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Kitap bölümleri ve power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Tavsiye edilen okumalar (ulusal ve uluslararası yayınlanmış siyasi tarih kitapları)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
3
11
Final Sınavı
1
    Toplam
137

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010