ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve ders araçlarının tanıtımı | |
2 | Paris Barış Konferansı ve İkinci Dünya Savaşı’nı Bitiren Barış Antlaşmaları | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 275281.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 1317. |
3 | Paris Sözleşmesi’nin Eksiklikleri ve Almanya’nın 1920’lerdeki Durumu | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 281291.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 1737. |
4 | 1929 Büyük Buhranı ve Totaliter Rejimlerin ve Revizyonizmin Yükselişi | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 291320.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 3845. |
5 | Milletler Cemiyeti’nin Ortak Güvenlik İlkesinin Başarısızlığı, Bastırma Politikası ve RomaBerlin Ekseni | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 291343.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 4550. |
6 | İspanya İç Savaşı, ÇinJapon Savaşı, Münih Antlaşması ve Bastırma Politikasının Çöküşü | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 291343.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 5065. |
7 | Ara Sınav | |
8 | İkinci Dünya Savaşı’nın Başlangıcı, Mihver Devletleri’nin Hızlı Zaferleri 19391942 | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 333343.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 101149. |
9 | Mihver Devletleri’nin Yorgunluğu, ABD Faktörü ve Müttefiklerin ezici gücü | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 347357.Oral Sander, Siyasi Tarih 19181994, pp. 149169. |
10 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Antlaşmalar, İkikutuplu Dünyanın Ortaya Çıkışı, Avrupa’da Demir Perde | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 357373.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 170201. |
11 | Soğuk Savaşın Başlangıcı, Kore Savaşı, Berlin Krizi | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 373395.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 202253. |
12 | Süper Güçler’in 1960’lardaki Rekabeti, Nükleer Savaş Tehdidi: Küba Füze Krizi; AET ve Bağlantısızlık Hareketi | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 395413.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 253295. |
13 | Süper Güçlerin Güç Dengesi ve Yumuşama | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 413437.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 297478. |
14 | Film Gösterimi | The Hunt for the Red October |
15 | Yumuşama Döneminin Sonu, İkinci Soğuk Savaş ve Doğu Bloku ve SSCB’nin Çöküşü | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 437535.Oral Sander, Siyasi Tarih, 19181994, pp. 494520. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitap bölümleri ve power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tavsiye edilen okumalar (ulusal ve uluslararası yayınlanmış siyasi tarih kitapları) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 11 | |
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 137 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest